Problemy z nadwagą i otyłością niestety dotyczą coraz większą grupę Polaków. Jednak niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że nie zawsze bierze się to z faktu, że jemy za dużo. Problem leży w tym, że jemy w sposób niewłaściwy. Poznaj główne błędy żywieniowe i ciesz się smukłą sylwetką oraz przede wszystkim zdrowiem.

Najczęstsze błędy w żywieniu zazwyczaj są związane zarówno z niedoborami pokarmowymi, z nadmiernym spożywaniem kalorii, jak i z niewłaściwym stylem życia. Prawidłowa dieta jest niezwykle istotna, bowiem ilość i odpowiedni dobór posiłków decydują o zdrowiu, kondycji i jakości życia. Zdrowe odżywianie pozwala zapobiec otyłości, miażdżycy, nadciśnieniu, cukrzycy, czy chorobom serca. Wbrew pozorom błędy żywieniowe jest łatwo wyeliminować z codziennej rutyny, wystarczy pozytywnie się nastawić i zmienić nawyki. Oto kilka najczęstszych błędów:

  1. Zapominanie o śniadaniu

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, a mimo tego większość z nas w związku z pośpiechem pomija ten cenny posiłek. Gdy wstajemy z pustym żołądkiem, organizm domaga się zastrzyku energii by móc prawidłowo funkcjonować. Opuszczanie śniadań skutkuje uczuciem senności, zmniejszeniem odporności, poczuciem stresu, spowolnieniem metabolizmu i zaburzeniami trawienia.

  1. Wieczorne podjadanie

Większość z nas dopiero wieczorem odczuwa nasilenie apetytu, co jest konsekwencją nieregularnego jedzenia w ciągu dnia. Taki sposób odżywiania sprawia, że przybieramy na wadze nawet jeżeli nie spożyliśmy zbyt dużo kalorii. Zaleca się jedzenie ostatniego posiłku na 2-3 godziny przed snem.

  1. Pijemy za mało wody

Niegazowana woda jest podstawą zdrowia i odpowiedniego nawodnienia organizmu. Niestety zwykle zamiast sięgnąć po zalecane 8 szklanek czystej wody w ciągu dnia, zamieniamy ją na kawę, herbatę i słodkie napoje, które niestety zamiast oczyszczać organizm z toksyn i nawadniać komórki, sprzyjają tyciu, osłabieniu organizmu i zanieczyszczeniu go.

  1. Za dużo cukru

Światowa Organizacja Zdrowia wskazuje, że dzienne spożycie cukru nie powinno przekraczać 50 gramów. Badania naukowe jasno wykazują, że nadmierne spożycie cukrów prowadzi do otyłości, chorób układu naczyniowego, cukrzycy, nowotworów i wielu innych groźnych chorób. Często zapominamy, że cukier jest ukrytym składnikiem wielu gotowych produktów, co jest przyczyną nadmiernej jego ilości w diecie.

Pamiętaj aby podzielić się tym artykułem z innymi!

Written by admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *