Nie od dziś powszechnie wiemy, że woda jest symbolem życia. Teoretycznie każdy z nas słyszał, że należy pić dużo czystej wody, gdyż  jest najzdrowszą formą trunku. Ale czy stosujemy się do tego? Sondaże wskazują, że zdecydowana większość (około 78%) Polaków pije jej stanowczo za mało.
Woda stanowi średnio 60% masy ciała przeciętnego człowieka. Bez wystarczającej jej obecności, w naszym organizmie nie mogłyby zachodzić jakiekolwiek procesy metaboliczne. Utrata około 1-2% wody jest przyczyną m.in. zmęczenia, problemów z koncentracją oraz bóli głowy, natomiast już 10% może zagrażać życiu. Oto 5 powodów, dla których potrzebujemy wody:
1. Woda to budulec
Woda jest obecna w każdej tkance i komórce naszego organizmu i to właśnie dzięki niej zachodzą wszystkie procesy niezbędne do życia i funkcjonowania. Bez jedzenia możemy przeżyć nawet miesiąc, ale bez wody zaledwie kilka dni. Woda buduje komórki odżywiając je.
2. Woda oczyszcza
Woda oczyszcza organizm ze zbędnych substancji i toksyn sprawiając, że jest on witalny i zyskuje zdolność regeneracji. Końcowe produkty przemiany materii usuwane są z moczem, dlatego istotne jest regularne nawadnianie czystą wodą.
3. Woda jako regulator temperatury
Wahania temperatury otoczenia mają silny wpływ na sposób i jakość funkcjonowania organizmu. Gdy temperatura otoczenia staje się wyższa niż ciepłota naszego ciała, z powierzchni skóry paruje woda w postaci potu, dzięki czemu organizm może dostosować sposób funkcjonowania do warunków. Właściwe nawodnienie pomaga zapobiegać groźnemu przegrzaniu ciała.
4. Woda ochrania
Woda pełni funkcję ochronną, ponieważ jest podstawowym składnikiem wszystkich płynów ustrojowych. Jej obecność w tkankach stanowi naturalną ochronę dla narządów wewnętrznych chroniąc je przed uszkodzeniami. Woda zapewnia także właściwą ruchomość stawów i mięśni.
5. Woda poprawia trawienie i odchudza
Woda jest niezbędna do prawidłowego przebiegu procesów trawiennych. Regularne jej picie pomiędzy posiłkami przyśpiesza metabolizm i pomaga pohamować apetyt. Szklanka wody wypita około 20 minut przed posiłkiem pozwala zmniejszyć ilość spożywanego pokarmu.

Written by admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *